dimecres, 1 d’abril del 2020

1-4-2020

Bon dia a tots/es,
Avui comença el mes d' abril. Si hi fòssin a classe, el primer que farien seria posar el calendari del mes d' abril, la graella amb el temps que farà cada dia i llegirien la dita del mes.
Aquí us la deixo. És molt fàcil d'aprendre.

També el nostre company JADEL ha volgut compartir amb tots nosaltres les manualitats que està fent aquest dies i que, com veieu l' han quedat súper bé!

MATEMÀTIQUES

Usar estratègies per sumar
Explicació
Els exercicis de les pàgines 43,44,45 no és que siguin difícils, però si que són d'aquells en els que heu d' estar molt atents i no perdre el fill.
Les hem fet a classe amb números de dues xifres. Ara és el mateix, però amb 3 xifres.
PASSOS (mirar exercici 10 pàgina 43)

- El primer número de la suma queda igual. 498
-El segon nombre s' ha de partir en dos com es veu en les fletxes 2+5 , que seria el 7 de dalt.
-El primer és un 2 i no un altre número per aconseguir, quan el sumem al primer, un múltiple de 100, és a dir, 100,200,300,400.. 498+2=500
-L'atre número que ens queda és la quantitat que falta per arribar al 7 inicial. Si he posat un 2 abans, ara per arribar a 7 en falten 5.
-Ja quasi el tenim. Només ens queda sumar el 500 que ens havia sortit de la suma dels dos primers, amb el 5 que quedava.
PER QUÈ FEM AIXÒ?
És una estratègia per aprendre càlcul mental, és a dir, un "truco" per si hem de sumar dos números grans, de cap ens hi sigui més fàcil.

Llibre pàgines 43,44. 45(opcional)


   

CATALÀ

DICTAT R/RR
Recorda les normes ortogràfiques de la r/rr. No oblideu començar en majúscula, posar majúscula als noms propis i també després de punt.




















La rata i el ratolí corren.
Raquel retalla paper de diari.
La mare compra carn a la carnisseria.
 Roberto aprèn a tocar la guitarra.
Recorda agafar la roba i el barret.

CASTELLÀ

¡Buenos días!aunque aún no hemos salido de casa, supongo que sabéis que ya ha empezado la primavera... y ¿qué mejor manera de inaugurarla que con una poesía? Leedla dos veces, luego la copiais exactamente igual que como yo os la escribo, sin acabar la línea. Fijaros bien en no cometer faltas de ortografía y en hacer buena letra. Pasos: 
           1. Poned fecha de hoy: Miércoles 1 de abril de 2020
           2. Poned "POESÍA: LA ABEJA"
           3. Copiadla
           4. Haced un dibujo bien hecho, completo y coloreado, teniendo en cuenta lo que dice la poesía.
Hoy os muestro un ejemplo para que veais el dibujo completo. La próxima vez ya sabeis como es.
           5. Poned y haced en la libreta:"Escribe los adjetivos que hay en la poesía"


LA ABEJA
                      Abeja:
                      insecto alado
                      muy salado;
                      y muy dulce
                     - porque hace miel-.

                     Sólo come flores,
                     y después
                     la abeja se aleja.
                     (¡Que lo pase bien!)
¡Un abrazo fuerte!
Ester

.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Passeig pel Jazz i apadrinaments

Hola famílies! Els alumnes han fet una sortida relacionada amb l'àrea de música. Aquesta vegada hem anat a Can Ventosa a veure un concer...