Passa al contingut principal

19-5-2020


Bon dia,
Na YANIRE ens ha enviat aquestes fotos en les que podeu veure alguna de les manualitats que ha estat fent al llarg d' aquest dies. Què us semblem?

 

CATALÀ
Dictat online r/rr

ANTES DEL DICTADO
1.- Lee atentamente y fíjate cómo están escritas  las palabras que están en negrita.

 a. Hem fet posar una reixa de ferro al balcó.

 b. En Ricard i la Clara fan surar vaixells de paper damunt l'aigua.


 c. Voldria saber per què tothom corre pel carrer.


 d. La major part dels arbres d'aquestes terres són cirerers.


 e. De tant prendre el sol, t'ha quedat la pell ben torrada.


VOCABULARI
Reixa = reja
Surar = flotar
Tothom = todo el mundo
Cirerers =cerezos
Prendre = tomar

2.- Escucha el dictado, una vez sin escribir (pica en el CONEJO)
3.-Pica el CARACOL y empieza a escribir en tu cuaderno. Si te hace falta parar en algún momento, puedes hacerlo.
4.-Corrige las faltas que hayas tenido.

https://llengua.gencat.cat/ca/serveis/aprendre_catala/recursos-per-al-professorat/dictats-en-linia/b1/r-rr/
ENTRAR DONDE PONE TERRA DE CIRERERS

MATEMÀTIQUES 

Les hores del dia A.M/ P.M

En el reloj analógico, solo aparecen los números hasta el 12, aunque el día tenga 24 horas. En estos relojes, debemos añadir al final de la lectura de la hora «de la mañana» o «de la tarde».
En cambio en el reloj digital tenemos dos posibilidades, puede marcar las 24 horas o solo 12 y que en la pantalla aparezcan las siglas: A.M o P.M.
  • Digital 12 horas:
    • A.M. : Horas antes del mediodía. (de la mañana)
    • P.M. : Horas después del mediodía. (de la tarde)
Por ejemplo: Lola y Emma van a celebrar su cumpleaños y en la invitación viene la misma hora, solo cambian las letras A.M. y P.M. Una de ella lo celebra por la mañana y la otra por la tarde.
                                                                 
Horas: conceptos básicos para aprender a leer la hora en un reloj ... 














Llibre pàgines 147,148 (ens salten les pàgines 145 i 146, ja que a Eivissa, no utilitzem per llegir l' hora les expressions "un quart de tres" o "dos quarts de cinc"...

En la página 147 matí=por la mañana   migdia= a medio dia   tarda= por la tarde  vespre= por la noche


 


NATURALS I SOCIALS
1.- Lee atentamente.









2.- Completa la ficha. (Si no te cabe el apellido de los astronautas, escribe sólo el nombre)














3.-Mira estos vídeos sobre el primer animal, el primer hombre y la primera mujer que viajaron al espacio.

LAIKA (PICA SOBRE LA IMAGEN)


NEIL ARMSTRONG (PICA AQUÍ)



VALENTINA TERSKOVA (PICA SOBRE LA IMAGEN)


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CASTELLANO 23.04.2020

CASTELLANO Buenos dias a todos y a todas, ¿cómo estáis? estoy recibiendo muchos emails con vuestros trabajos, estoy muy contenta. CALIGRAMA : ¿Sabéis qué es un caligrama? es hacer un dibujo con un texto en lugar de con líneas. Aquí te dejo unos ejemplos. Aquí tienes dibujos a elegir (o puedes buscar tú otro si quieres. 1. Elige un dibujo (si no puedes imprimir lo dibujáis vosotros) 2. Lee estos dos poemas. Elige el que quieras. 3. Por las líneas exteriores (como los dos primeros ejemplos) o por dentro (como el dragón) copia el poema de La Primavera o el texto de El Libro. Puedes hacerlo en mayúsculas. Si el poema se acaba y no has acabado el dibujo, vuelve a empezar. ¡Seguro que te quedará chulísimo! LA PRIMAVERA Despiertan las hormiguitas, pasean las mariquitas,  todo está lleno de flores y por las ramitas verdes gatean los caracoles EL LIBRO El libro es el mundo de aventuras de niñas y niños. Los libros son muchas hojas de papel con palabras esc

Diego és medallista Balear en judo

 Aquest dimarts en Diego ens va portar a l'aula el trofeu que va rebre aquest cap de setmana de medallista Balear en judo. Enhorabona Diego! 🏆

Projecte: saps quanta gent viu a Espanya?

  A través de la lectura de la història de n'Amina vam començar el nostre projecte: saps quanta gent viu a Espanya? En aquesta primera lectura i, mitjançant la dinàmica de treball cooperatiu 1-2-4, els alumnes van tractar conceptes clau com els factors que fan  que la població creixi o disminueixi, entre aquests factors hi trobem l'emigració , la immigració , la natalitat i la mortalitat . Un cop ja teniem clar aquests conceptes clou, vam veure el que era una piràmide de població i quines dades es representaven en ella. Ja que els projectes es treballen de manera transversal amb les altres àrees, vam fer servir l'estadística per a poder crear els nostres diagramens de barres amb informació que ens interessava sobre els alumnes que integren el nostre centre educatiu. Els alumnes van anar amb els seus equips de treball a les diferents aules del centre per fer les preguntes als seus companys i així poder recollir la informació desitjada. Després vam investigar sobre el percen