El claustre de la nostra escola està realitzant una formació al centre per tal de treballar i aprofundir amb els nostres alumnes en el treball cooperatiu dins les aules.
La meva pràctica l'he desenvolupat amb el grup de les Zebres.
Tot una experiència i treball que vull compartir amb vosaltres.
DINÀMICA DE TREBALL COOPERATIU____________________________
Objectiu: donar a conèixer alguns dels instruments típics Eivissencs.
Temps: durant les sessions de música, una hora setmanal.
1r.Sessió:
Objectiu: conèixer els càrrecs i explicar les funcions de cadascú dins l'equip de treball cooperatiu i realitzar una avaluació inicial dels coneixements previs sobre l'objectiu plantejat.
Sessió dos: Llapis en mig: Una vegada haver triat fent hipòtesis sobre els que ells es pensavan que eren els instruments eivissencs. Es va posar en comú, i mitjançant imatges, varem fer una avaluació d'allò que haviem marcat en el nostre equip de treball.
Sessió tres:
Dinàmica: treball en grup. Una vegada sabiem quins eren els instruments típics eivissencs, haviem de treballar la lecto-escriptura amb la construcció d'un puzzle per grups del nom de cada paraula.
Primer ,ho varem realitzar en gran grup i després en petit grup tenint en compte els grups de treball cooperatius.
I la darrera sessió va acabar amb la manipulació directa d'alguns dels intruments que varem treballar a les diferents dinàmiques: Tambor, castanyoles i flauta.
Ha estat unes sessions molt profitoses i significatives per ells. Han gaudit molt amb aquesta nova manera de treballar i han compartit en un determinat grup de treball cooperatiu.
Poc a poc a l'aula, anirem treballant mitjançant aquestes dinàmiques.
Salutacions,
Olga.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada