Passa al contingut principal

QUÈ ÉS LA PAU?

Famílies, com ja sabeu, dimarts passat vàrem celebrar el dia de la pau i no-violència. Va ser un dia molt especial, i a més el vàrem poder compartir amb vosaltres.

Però portam molts de dies treballant sobre aquest tema, perquè la pau no és només cosa d´un dia.

Vàrem fer manualitats per fer murals:


Vàrem parlar sobre la Pau i el seu significat amb un conversació que no té desperdici. Llegiu i voreu:

Diana: "Què és la pau, zebres?"
Anas: "El amor"
Samuel: "Decir Te quiero mucho"
Daniela: "Es cuando se sueltan las palomas"
Alba: "L´amistat"
Antonio: "Es el dia que hacemos dinero para los niños pobres"
Indhia: "El dia de la amistad"
Sidney: "Que los niños pobres no tienen ni juguetes ni nada"
Jadel: "Ni tampoco tiendas para comprar"
Maria L.: "Ni agua"
Maya: " Si que tenen. Pero tienen que andar y andar muchísimo para conseguirla"
Jadel: "Por eso se hacen las carreras"
Sidney: "Yo voy a dar un poquito de mis cosas de bebes a los pobres"
(Silenci)
Diana: "I vosaltres pensau que la pau és barallar-se i fer la guerra?"
Tots: "Nooooooo"
Maya: "Pues vosotros ( 2 nens de la classe) habeis hecho una pelea antes y eso no és la pau"
Ethan: "Es la armonía"
Sidney: "Dar besitos"
Maya: "No dir paraules feas"
Pablo: "Ni puñetazos"
Asier: "No discutir"
Ethan: "Ni empujar"
Anas: "Ni pegar"
(Silenci)
Diana: "I què podem fer per fer la pau?
Anas: "Protegernos"
Sidney: "Abrazarnos"
Maya: "Jugar junts"
Asier: "Compartir"
Ethan: "Dar besos"
Jadel: "Recordar cosas bonitas"
(Silenci)
Diana: "I algú sap quin és el símbol de la pau?
Jadel: "La paloma"
Indhia: "És un cercle que tiene rayas en medio. Yo tengo una camiseta"
Diana: "Algú més vol dir alguna cosa de la pau?
Maya: "Sí. Pues que hay que quererse"
Anas: "Y hay que hablar bien"
Indhia: "Lo mejor es celebrar la paz todos los días"
Diana: "Esperem que així sigui zebres, ja vos recordaré aquesta conversació ja...

Com veieu, les zebres ho tenen molt clar...
.


I com he dit abans, vàrem celebrar aquest dia especial realitzant una cursa solidària, en aquest cas per recollir sous per l´associáció eivissenca APNEEF, una associació que fa una feina fantástica i totalment necessària.
També vàrem realitzar tallers de la Pau (Paracaigudes de la Pau, Arbre dels desitjos, L´abecedari de la pau,...). I vàrem finalitzar amb missatges de pau i amb un ball col.lectiu, amb "Junts", on les famílies també es van animar a ballar amb nosaltres.

Aquí teniu algunes fotos del dia de la Pau:

En definitiva, un dia inoblidable. Segur que molts de vosaltres encara recorda-ho els vostres dies del dia de la pau quan anaveu a l´escola i cantaveu "Que canten los niños..."


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

CASTELLANO 23.04.2020

CASTELLANO Buenos dias a todos y a todas, ¿cómo estáis? estoy recibiendo muchos emails con vuestros trabajos, estoy muy contenta. CALIGRAMA : ¿Sabéis qué es un caligrama? es hacer un dibujo con un texto en lugar de con líneas. Aquí te dejo unos ejemplos. Aquí tienes dibujos a elegir (o puedes buscar tú otro si quieres. 1. Elige un dibujo (si no puedes imprimir lo dibujáis vosotros) 2. Lee estos dos poemas. Elige el que quieras. 3. Por las líneas exteriores (como los dos primeros ejemplos) o por dentro (como el dragón) copia el poema de La Primavera o el texto de El Libro. Puedes hacerlo en mayúsculas. Si el poema se acaba y no has acabado el dibujo, vuelve a empezar. ¡Seguro que te quedará chulísimo! LA PRIMAVERA Despiertan las hormiguitas, pasean las mariquitas,  todo está lleno de flores y por las ramitas verdes gatean los caracoles EL LIBRO El libro es el mundo de aventuras de niñas y niños. Los libros son muchas hojas de papel con palabras esc

Diego és medallista Balear en judo

 Aquest dimarts en Diego ens va portar a l'aula el trofeu que va rebre aquest cap de setmana de medallista Balear en judo. Enhorabona Diego! 🏆

Projecte: saps quanta gent viu a Espanya?

  A través de la lectura de la història de n'Amina vam començar el nostre projecte: saps quanta gent viu a Espanya? En aquesta primera lectura i, mitjançant la dinàmica de treball cooperatiu 1-2-4, els alumnes van tractar conceptes clau com els factors que fan  que la població creixi o disminueixi, entre aquests factors hi trobem l'emigració , la immigració , la natalitat i la mortalitat . Un cop ja teniem clar aquests conceptes clou, vam veure el que era una piràmide de població i quines dades es representaven en ella. Ja que els projectes es treballen de manera transversal amb les altres àrees, vam fer servir l'estadística per a poder crear els nostres diagramens de barres amb informació que ens interessava sobre els alumnes que integren el nostre centre educatiu. Els alumnes van anar amb els seus equips de treball a les diferents aules del centre per fer les preguntes als seus companys i així poder recollir la informació desitjada. Després vam investigar sobre el percen